Інформація для депутатів місцевих рад та посадових осіб органів місцевого самоврядування про другу хвилю електронного декларування23.03.2017, 11:40 Згідно статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпункті “а” пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – НАЗК) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – декларація), за минулий рік за формою, що визначається НАЗК. До зазначених осіб належать в тому числі депутати місцевих рад (сільських, селищних, міської та районної), сільські, селищні, міські голови; посадові особи місцевого самоврядування. Рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3 затверджено форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. 11 серпня 2016 р. Національне агентство з питань запобігання корупції прийняло рішення № 3 про затвердження роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю. Рекомендуємо ознайомитись із зазначеним роз’ясненням на офіційному сайті НАЗК (https://nazk.gov.ua). З 1 січня 2017 року розпочалась друга хвиля електронного декларування! Заповнити електронну декларацію можливо лише за наявності електронного цифрового підпису. Надання послуг електронного цифрового підпису (далі ЕЦП) суб’єктам декларування здійснюють акредитовані центри сертифікації ключів Міністерства юстиції України, Державної фіскальної служби України та Державної казначейської служби України (відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 №145-р «Про забезпечення надання послуг електронного цифрового підпису державним службовцям, які займають посади, віднесені до категорій А і Б, та інші прирівняні до них посади»). Депутати місцевих рад, посадові особи органів місцевого самоврядування можуть отримати ЕЦП наступними способами: 1. Через Державне підприємство «Національні інформаційні системи» АЦСК органів юстиції, що знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Соборності, буд. 40в. За детальною інформацією про перелік документів, необхідних для реєстрації ЕЦП через АЦСК органів юстиції можна ознайомитись за посиланням: https://ca.informjust.ua/physical_2year. Звертаємо увагу на те, що вартість зазначеної послуги становить 96 грн. за два роки підтримки одного посиленого сертифіката відкритого ключа ЕЦП. 2. Через відділення «ПриватБанку» для осіб, які є клієнтами банку. Процедура отримання сертифіката відкритого ключа електронного цифрового підпису здійснюється через систему «Приват24» (розділ «Усі послуги» > «Бізнес» > «Замовити, додати сертифікат»). У даному випадку зазначена послуга є безкоштовною. Скористатись нею можна, не виходячи з дому, за умови наявності ПК та інтернету. Або іншими способами. Депутати місцевих рад, посадові особи органів місцевого самоврядування повинні особисто звертатись до компетентних установ та здійснювати відкриття електронного цифрового підпису! Також у зв’язку з тим, що в межах послуг електронного цифрового підпису не передбачено надання носіїв ключової інформації, генерація особистих ключів виконується на носії посадової особи (змінні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо), суб’єкту декларування потрібно мати відповідний носій ключової інформації. З 1 січня 2017 року суб’єкти декларування мають повідомляти НАЗК про суттєві зміни у своєму в майновому стані, якщо отриманий ними дохід, придбане майно перевищують суму у розмірі 50 прожиткових мінімумів (станом на 01.01.2017- 80 тис. гривень), встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року. Національне агентство з питань запобігання корупції акцентує увагу, що Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 06.12.2016 № 1774-VIII внесені зміни до інформації, що зазначається в декларації. Так, внесено зміни до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», а саме: з 1 січня 2017 року при зазначенні відомостей про цінне рухоме майно, отримані (нараховані) доходи у вигляді подарунків, наявні грошові активи, фінансові зобов’язання, видатки та правочини встановлений Законом поріг декларування визначається у розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня звітного року (на 01.01.2017- 1600 гривень для працездатних осіб). Звертаємо увагу на те, що зазначення в електронній декларації завідомо недостовірних відомостей може тягнути за собою дисциплінарну, адміністративну або кримінальну відповідальність. Адміністративна відповідальність передбачена статтею 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 250 МЗП. Статтею 366-1 Кримінального кодексу України передбачено кримінальну відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації. При цьому відповідальність за цією статтею за подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму понад 250 МЗП. У разі подання завідомо недостовірних відомостей стосовно майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму менше 100 МЗП, до суб’єкта декларування може бути застосовано дисциплінарну відповідальність. Статтею 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення також передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування – накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян! |