Календар оновлень:

Події міста:Сьогодні, 17:43
Полтавцям до відома:Сьогодні, 15:56
Заяви прес-служби:05.12.2022, 13:43
Документи:01.12.2022, 02:00
 
Останнє оновлення: 06.12.2022, 17:43
ГородянамЦ Н А П Для юридичних осіб Для бізнесу та інвестора For foreign visitorse-gov
Петиція Публічна інформація Документи Місто Міська влада Події міста Приймальня Всі розділи
Полтава

Офіційний сайт Полтавської міської ради
та виконавчого комітету

Полтава — перлина України,
її історична і духовна скарбниця —
місто, в якому хочеться жити.

20.12.2021, 08:02

При веденні господарської діяльності витрати неминучі. При цьому, як бути з витратами виробничого характеру (на сировину, заробітну плату) – річ зрозуміла, а от як бути з витратами, необхідними для дотримання чинних нормативно-правових актів, – справа непроста!

Розглянемо на прикладах, як можна з мінімальними фінансовими витратами виконати деякі обов'язкові вимоги з охорони праці.

1.Створення служби охорони праці

Варіанти оптимізації при кількості працівників до 50 осіб:

- покласти обов'язки спеціаліста з охорони праці на керівника або фахівця підприємства;

- запросити фахівця за сумісництвом (як варіант, на скорочений робочий день);

- укласти договір цивільно-правового характеру на надання послуг з охорони праці із фахівцем або організацією, що надає такі послуги.

Розрахунок прямої фінансової вигоди проводиться в кожному конкретному випадку окремо, але за загальним правилом зазвичай договори цивільно-правового характеру, трудові договори за сумісництвом, покладання обов'язків на працівника, що має інші основні обов'язки, є фінансово вигіднішими, ніж наймання окремого працівника.

Розрахунок непрямої вигоди є набагато складнішим та залежить від безлічі суб'єктивних факторів, зокрема, від готовності сумісника організовувати роботу з охорони праці належним чином, від загальної трудової дисципліни, свідомості працівників та інше.

Звертаємо увагу на те, що не варто покладати функції спеціаліста з охорони праці на працівника, чиї професійні обов'язки мало перегукуються з охороною праці (економіст, бухгалтер). Крім того, законодавчо інженер з охорони праці повинен мати технічну освіту.

2.Атестація робочих місць щодо умов праці

Одним із варіантів оптимізації є поступовість. Необхідно розробити графік, відповідно до якого роботодавець буде проводити оцінювання, вказавши розумні терміни. На практиці наявність такого графіка звичайно може не врятувати від приписів органів контролю, проте прийняття заходів до проведення оцінки та розумне обґрунтування фінансових можливостей підприємства значно поліпшить їхнє ставлення до роботодавця.

3.Навчання працівників (спеціалістів, керівників)

На підприємстві створюється комісія з навчання та перевірки знань з питань охорони праці, розробляються та затверджуються програми навчання (відповідно до посадових обов'язків працівників). Членам комісії необхідно пройти навчання в спеціалізованій організації (навчальному закладі), інші працівники проходять навчання на самому підприємстві – у тому числі й шляхом самопідготовки, з подальшою перевіркою знань комісією.

Варто зазначити, що в такій роботі корисно залучитися підтримкою робочого органу виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України. Страхові експерти з охорони праці Фонду мають великий досвід в організації та проведенні навчання з питань охорони праці, мають право викладати курс «Охорона праці» та безпосередньо брати участь у роботі комісій із перевірки знань з питань охорони праці на підприємствах.

4.Забезпечення працівників засобами індивідуального захисту (ЗІЗ)

Одним із варіантів оптимізації є ощадливість. Рекомендуємо продумати систему збереження стану спецодягу, зафіксувати наказом або іншим розпорядчим документом порядок компенсації працівником псування спецодягу. Спеціальний одяг, спеціальне взуття та інші засоби захисту працівників, що придбані за кошти роботодавця (надані працівнику безоплатно або витрати за його придбання працівнику відшкодовано роботодавцем), є власністю підприємства. Працівник зобов'язаний дбайливо ставитися до майна роботодавця, у тому числі й до спецодягу.

Організація зберігання сезонного спецодягу. Як відомо нормативний термін носіння сезонного спецодягу обмежується календарним періодом. Але є й застереження – календарний період переривається при організації зберігання. Іншими словами – необхідно збирати у працівників зимовий або сезонний спецодяг, знайти відповідне місце для його зберігання. В іншому випадку – після закінчення терміну використання працівник потребує нового одягу. Важливо, щоб місце зберігання було надійним. Нерідко несумлінне ставлення працівників, відповідальних за зберігання одягу, призводить до того, що навіть фактично не використовуваний одяг, що зберігається в неналежних умовах, приходить у повну непридатність за рік (псування гризунами, грибками, пересихання та інше).

Оренда спецодягу. Прокат спецодягу (особливо для сезонних робіт, зимових періодів, робіт, обмежених часом контракту, для проведення яких фінансові витрати на придбання ЗІЗ недоцільні) потенційно можливий і доцільний варіант як для орендарів, так і для орендодавців. Крім того, підприємство має право видавати й власний спецодяг, що був у вжитку, за умови, що було забезпечено його прання (чищення), ремонт і відповідне зберігання, що не погіршило його захисних якостей.

Народна мудрість каже: хто хоче щось зробити – шукає спосіб, хто не хоче робити – шукає причину. Миргородське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області бажаємо всім роботодавцям і працівникам наснаги для роботи та успіхів у забезпеченні дотримання усіх вимог з охорони праці!

До уваги керівників та фахівців з охорони праці страхувальників!

Щомісячний профілактично-практичний журнал «Безпека праці на виробництві» серед інших періодичних видань відрізняється тим, що надає керівникам підприємств, спеціалістам з охорони праці, інженерно-технічним працівникам практичну допомогу в організації, розробленні та впровадженні профілактичних заходів безпеки виробництва, в уникненні або зменшенні впливу небезпечних і шкідливих чинників у виробничому середовищі, в запобіганні виробничому травматизму, забезпеченні здорових і безпечних умов праці. У цьому виданні надаються рекомендації спеціалістам служб з охорони праці, методична допомога керівникам підприємств, де немає спеціаліста з охорони праці, поради, консультації, відповіді на запитання тощо.

Полтавське міське відділення

управління виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування

України у Полтавській області

 

До вашого відома

Ви можете отримувати оперативну інформацію з сайту Полтавської міської ради за допомогою RSS-каналу.